A
- Ace
- ellenfél teljes csapatának kiiktatása (nem csak egyénileg)
- Active
- aktív képesség
- AD
- attack damage, fizikai sebzés
- AP
- ability power, mértéke befolyásolja a mágikus sebzést
- Armor
- páncél, fizikai sebzés ellen
- Attack penetration
- fizikális védelem támadásonkénti átütésének értéke
- Attack Speed
- támadási sebesség
- Auto attack
- alap ütés/lövés
B
- B, Back, Retreat
- visszatérés a kezdőre
- Ban phase
- kitiltási szakasz
- Baron Nashor
- legerősebb jungle lény, legyőzésével minden harci érték megnő (ideiglenes)
- Base
- bázis, ahonnan a játékosok kezdenek és visszatérnek
- BG
- bad game, rossz játék volt
- Blue buff
- kék színű erősítés, manaregeneráció és coldown reduction (ideiglenes)
- Bush
- bokor, melyben elrejtőzhetnek a játékosok
C
- CD
- cooldown, képesség újratöltődésének mértéke
- Champions
- játék választható hősei
- CS
- creeps, minden alap jungle-ös lény és minion ami növeli a cs statisztikát
D
- Dive
- Ellenséges torony területére behatolás kiiktatás reményében
- Dragon pit
- a folyó déli részén található, 4 elemi és egy ősi sárkány őrzi
- Drake buff
- az egyik elemi sárkány áldása (végleges)
F
- Farming
- minionok Last hitelése aranyszerzés céljából
- Feed
- egy játékos egy másikat folyamatosan etet(meghal neki), ezáltal halmozott előnyre tesz szert
- First Blood
- első gyilkosság (a játék során)
- Focus
- egy bizonyos játékos támadása
- Fog of war
- a csapat csak azt a területet látja, ahol tartózkodik szövetséges egység/hős
G
- Gank
- meglepetés támadás
- GG
- good game, jó játék volt
- Gold
- arany, a játék valutája, ebből vehet magának felszerelést a játékos
H
- HP
- health point, életerő
I
- Inhibitor
- lerombolásával super minionok idéződnek az alap hullámokhoz társulva
J
- Jungle camps
- jungle-ös számára tapasztalat- és aranyforrás, semleges lények képében
K
- Kill
- Kiiktatás, gyilkosság (ha egy játékos csinálja, szintjei: Double, Triple, Quadra, Penta)
- Killing streak
- kiiktatási széria
L
- Lane Push, Freeze
- ösvény erőltetett nyomása, és annak befagyasztása taktikai célból
- Lanes
- 3 ösvény: Top, Mid, Bottom
- Last Hit
- végső találat, mely megöli az ellenfelet
- Level cap
- fejlődési határ (18 szint)
- Level up
- szintlépés, minden szinten 1 elosztható képességpont
M
- Magic Armor
- páncél, mágikus sebzés ellen
- Magic penetration
- mágikus védelem támadásonkénti átütésének értéke
- Mana (focus,rage, power)
- varázslatokhoz és képességekhez szükséges erőforrás
- Map
- térkép, játéktér
- Minion
- alap egység, xp és arany forrás
- Minion wave
- számítógép által irányított szövetséges NPC-k hulláma, 30 másodpercenként
- Miss, SS
- eltűnt egy ellenséges játékos a lane-ről
- MOBA
- stratégiai csapat-szerepjátékok gyűjtőfogalma (LoL, Dota2, Smite, stb)
- Movement speed
- mozgási sebesség
P
- Passive
- passzív képesség
- Pick phase
- hősválasztási szakasz
R
- Red buff
- vörös színű erősítés, bónusz égési sérülés és regeneráció (ideiglenes)
- Rift scuttler
- folyami sutyerák, láthatóságot és mozgási sebességet biztosít (ideiglenes)
- River
- térképet átszelő folyó
- Root
- mozgáskorlátozás, a játékos nem tud megmozdulni
- Runes
- rúnatábla, előre összeállítható képességfa (játékot befolyásoló passzív képességek)
S
- Shop
- bolt a kezdőn, itt lehet tárgyakat vásárolni
- Shut down
- kiiktatási széria megszakítása
- Siege minion
- szívósabb egység
- Silence
- elnémítás, a játékos nem tud képességet használni
- Skillshot
- célzott képesség, mely elkerülhető
- Slow
- lassítás, a játékos lassabban mozog
- Snowball effect
- amikor az egyik játékos vagy csapat megállíthatatlan előnyre tesz szert
- Soaking
- xp farmolása
- Stun
- beszédítés, a játékos nem tud megmozdulni és képességet használni
- Summoner
- Idéző, a játékos személye a játékban
- Summoner's spell
- idézői varázslat, játék elején 2 választható
- Summoner's Rift
- Az alap 5 az 5 elleni térkép
- Super minion
- legerősebb minion a játékban, inhibitor lerombolását követően idéződik
T
- Talent
- elosztható képességpont
- Taunt
- a játékos kötelezően egy karaktert támad
- TD
- true damage, tiszta sebzés, figyelmen kívül hagy minden védelmi értéket
- Tower
- torony, mely hatókörén belül sebzi az ellenséges lényeket
W
- Ward
- őrszem, láthatóságot biztosít egy bizonyos területen belül
- WP
- jól játszott az illető
X
- XP
- tapasztalati pont, fejlődéshez szükséges